CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

أنــــــا

My photo
انا اكتر من شخصية و كل ما فيّا بيحلم بيك

Sunday, November 2, 2008

كيفك انتا ؟

يمكن دى أول مرة انزل حاجة منقولة أو مش من وحى قلمى
بس اعتبروها مداخلة دخيلة على مدونتى
و اللى مسمعش الأغنية دى نصيحة منى يسمعها
و رابط التحميل فى آخر البوست
.

كيفك أنت ؟

.
.

بتذكر أخر مرة شفتك سنتا
بتذكر وقتا أخر كلمة قلتا
و ما عدت شفتك ... و هلق شفتك
كيفك أنت ملا أنت
.
بتذكر أخر سهره سهرتا عنا
بتذكر كان في واحدة مضايق منا
هيدي أمي ... بتعتل همي
منك إنتا ... ملا إنتا
.
كيفك قال عم بيقولو ... صار عندك ولاد
أنا و الله كنت مفكرتك براة البلاد
شو بدي بالبلاد ... الله يخلي الولاد
كيفك انت ملا انت
.
بيطلع عبالي ارجع أنا و اياك
انت حلالي ارجع أنا وياك
أنا و انت ملا انت
.
بتذكر اخر مرة شو قلتلي
بدى تضلي ... بدك فيكي تفلى
زعلت بوقتا ... و ما حللتا
أنو انت ... هيدا انت
.
بترجع عراسي رغم العيال و الناس
إنتا الاساسي و بحبك بالأساس
بحبك أنت ملا أنت
/
/
زياد الرحباني
بصوت السيدة فيروز
.
.
رابط التحميل إهداء من صديقى تامر الحسينى
http://www.mawaly.com/file/download/29887.html

34 comments:

kochia said...

فعلا اغنية حلوة
انا بحبها لانها مختلفة جدا عن كل الاغاني

أسير الجراح said...

عازفة الاوتار


كلمات جميلة جدا


واكيد جسمع الاغنية


وحاجيلك تانى علشان اعلق


على الاغنية



مشكورة على النيولوك الجديد


فكرة جميلة



كل التقدير



اسير الجراح

شبــ اون لاين ـــاب said...

كيفك انت ملا انت

-----------------------


طبعا طبعا الاغنيه دى ملهاش حل

انا مش عشاق فيروز
تحسى كده انها بتغنى حاجات محدش يقدر يعمل زيها


------------------------
كان معكى من امام الكيبورد
واحد مخه لاسع شويه
شبــ اون لاين ــاب
الاسكندريه
-------------------------

ســـهــــر said...

انتى هايلة واخترتى اغنية من روائع فيروز
جربى تسعى الاغنية دى فى عز البرد مع فنجان قهوه

فيروز دى حاجة مش هتتكرر تانى انا بعشقها
دمتى بكل الود

سهر

blue-wave said...

بجد
الله عليكى

Tamer Alhosiny said...

عزيزتي عازفة الاوتار
اشعر انكي تعزفين علي مشاعرنا

الاغنية اعادت لي ليالي قديمة
حين كنت استمع لهذه الاغنية منذ سنوات
في راديو منت كارلو
علي اضواء الشموع

واتخيل هذا اللقاء
بين حبيبين قد فرقتهم الحياه
لكنها عادت لتجمعهم من جديد

تحياتي يا عازفة الاوتار
علي كل هذه الذكريات التي عادت الي
وانا اسمع لهذه الاغنية من جديد
--------------

في موضوع سابق لي
http://teeblogspot.blogspot.com/2008/09/blog-post.html
كتبت هذه الجملة

أذكر 5 أحلام على الاقل تخص ماضيك وتحلم فيها بتغيير أشياء ماذا ستعدل وماذا ستترك ؟

وكانت احدي فقرات الاجابة

واني ابقا قبطان بحري واعزف علي اوتار الرومنسية واغازل الطيور وقت الغروب
وادوب عروس البحر بنار حبي وصدق مشاعري

تخيلي كنت بتمني اني اعزف علي الاوتار
بس بجد
انا مستمتع بعزفك الرقيق

تامر الحسيني

Doaa Ebrahim Aaql said...

من اروع اغنيات فيروز فعلا
اللحن والكلمات
والاحساس الجميل

حلوة يازيزى

.

تحياتى وسلامي

تامر الحسيني said...

عزيزتي عازفة الاوتار

اتمني ان تضيفي للبوست الرائع
لينك لتحمل الاغنية مما يساعد من لم يسمعها ان يستطيع سماعها

ولقد جئت لكي به

http://www.mawaly.com/file/download/29887.html

وردشان smilyrose said...

حبيبتى عازفة الاوتار

فعلا اختيارك رائع لكل شئ

واجمل ما فيك هاليوم

انك اتيت بمحبوبتى فيروز

تلك الكلمات لها عندى صدى واحساس

دائم يتجدد فى كل مرة اسمعها بها

فما اروعك
وما اروعها فى احساسها مع هذا الاغنية

ابدعتى واعدتى ذكريات جميلة لكل

فرد منا دمتى غاليتى

smilyrose

روح الحب الصادق

سهر الليالي said...

اغنيه من اروع اغاني فيروز
احييكي علي اختيارك وبذوقك الراقي

تحياتي
فراشه الشتاء

romansy said...

عزيزتى عازفه الاوتار
تحياتى لهذا الابداع
لقد سبقنى اخى تامر الحسينى واهدى لكى لينك الاغنيه
ولكن ابداعك فاق الخيال
لانه فقط مكتوب بقلمك

raspoutine said...

اغنية جميلة جدا

تحياتى

Radwa said...


اغنية جامده بجد فكرتها حلوة اوى
شكرا ليك
..................
سندريلا

منه مرتجى - عازفة الأوتار said...

kochia


نورتينى يا قمر ميرسى لوجودك :)

Unknown said...

من من لا يذوب مع كلمات تلك الاغنيه عند سماعها حتى وان كان لا يعيش قصتها من منا يستطيع مقاومه صوت الحنين .. من منا .. لا احد

سلم اختيارك الدافىء ايتها الوردة الهادئة بين رياحين احاسيس اخرى

منه مرتجى - عازفة الأوتار said...

أسير الجراح
ألف شكر لمرورك و مستنية رأيك فى الأغنية بعد ما تسمعها بصوت فيروز :)

منه مرتجى - عازفة الأوتار said...

واحد مخه لاسع
شباب اون لاين


طبعا فيروز من الأصوات اللى بتعيشك فى عالم تانى و انت بتسمعها
ملهاش حل يعنى

نورتنى :)

منه مرتجى - عازفة الأوتار said...

سهر
ميرسى يا جميل على النصيحة
و كويس ان الشتا جاى و السقعة على الابواب و حنفذ نصيحتك
لان انا بحب لااجواء المحيطة بالأغنية تكون ملائمه ليها

اكيد حيبقى احساس رائع

دمتى بكل ود :)

منه مرتجى - عازفة الأوتار said...

دكتور عمرو


الله على وجودك يا عمرو باشا
نورتنى :)

منه مرتجى - عازفة الأوتار said...

تامر الحسينى
صديقى العزيز
اسعدنى وجودك و تعليقك و اخجلتنى كلماتك الرقيقة

أشكرك على لينك التحميل
و أشكرك على اشراكى فى أحد احلامك :)

دمت بكل ود و خير اخى الغالى

منه مرتجى - عازفة الأوتار said...

برنسس دودو
نورتينى يا قمر
و نورتى المدونة كلها

بس انا مش زيزيى على فكرة :)
ولا زيزى دى دلع عازفة ههههه

نورتينى يا قمر

منه مرتجى - عازفة الأوتار said...

smily rose
أشكرك يا حبيبة قلبى على كلامك الجميل ده
و المدونة رائعة بوجودك انتى و كل المدونين اللى زى العسل اللى هنا و اللى هناك كمن

نورتينى و الله يا جميل انا بنزل البوست و بستنى تعليقك لان كلامك بيلمسنى جدا

منه مرتجى - عازفة الأوتار said...

سهر الليالى

ألف شكر لوجودك يا قمر
نورتينى :)

منه مرتجى - عازفة الأوتار said...

رومانسى

أشكرك أخى الغالى
و اللينك اعتبره وصل كفاية ردك و وجودك على صفحتى المتواضعة

كل احترامى و تقديرى

منه مرتجى - عازفة الأوتار said...

راسبوتين

ألف شكر لوجودك

نورت الصفحة :)

منه مرتجى - عازفة الأوتار said...

سندريلا

الف شكر يا قمر
نورتينى يا جميل :)

منه مرتجى - عازفة الأوتار said...

البحث عن انا شىء جنونى

أشكرك على كلماتك الجميلة
و مدحك الراقى

اتمنى ان استحقه و اكون عن حسن ظنك دائما

دمت بكل ود سيدى صاحب القلم الدافىء

التائب said...

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
صديقتى ورود
ليس غريبا عليكِ وعلى احساسك المرحف ان تختارى مثل هذه الكلمات
دمتى مبدعه واراح الله قلبك
والله الموفق

د/ رامي شهاب الدين said...

فيروز طول عمرها صوتها متميز ومميز فعلا

أحلى صوت بحب اسمع له أنا شخصيا

ويكفيها قول موسيقار الأجيال محمد عبد الوهاب عنها أنها صوت ملائكى يكاد من طهره أن يفقد آدميته

دمتم بكل الحب .. تحياتى

منه مرتجى - عازفة الأوتار said...

اخى التائب

اشكرك على حسن ظنك
و اشكرك على وجودك هنا على صفحتى المتواضعة

نورت المدونة يا مصطفى
متغيبش بقى

منه مرتجى - عازفة الأوتار said...

د.رامى

ألف شكر ليك على وجودك هنا
و حبك لفيروز غن دل على شىء فهو يدل على مدى رقه و رقى روحك
و انا اول مرة اسمع المقولة دى
بس فعلا من زمان كنت بدور على وصف اصف بيه صوت فيروز و مش لاقية
بس المقولة دى وصفتها بعذوبة و جمال يتناسب مع جمال صوتها و ملائكيته

دمت بكل ود و خير

Unknown said...

طبعا عارفاها
ومن اكتر الاغاني اللي بحبها لفيروز

سابرينا said...

one of my most fav songs
when i listened it 4 first time i cried!

Anonymous said...

تحية الى كل طلبة ضهر المهراز