CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

أنــــــا

My photo
انا اكتر من شخصية و كل ما فيّا بيحلم بيك

Saturday, July 12, 2008

واجب منعكش


طبعا بعد ما خلصت امتحانات كنت رميت الكراسات و الأقلام و كل شىء يمط للدراسة بصلة
بس طبعا نعكشة مش اى حد و طلباتها أوامر ( حتى لو كان واجب اهىء اهىء )
.

.
و بسم الله نبتدى المشوار
/
\
أسرار قد لا يكتشفها من يقابلك أول مرة ؟6
قوانين الواجب:
.
.
1-
أذكر اسم من طلب منك حل هذا الواجب؟
نعكشة المنعكشة صاحبة مدونة نعكشة
2-
أذكر القوانين المتعلقة بهذا الواجب؟
كمل الموضوع لآخره و انت تعرفهم .... مش عايزين كتر كلام :p
3-
تحدث عن ستة أسرار قد لا يكتشفها من يقابلك للمرة الأولى؟
جينا للفضايح بقى و الحجات اللى حتزعل الناس منى
من الاول كدة يا جماعة حتلاقوا شخصية تانية خالص غير اللى تعرفوها
1-
عصبية جدا بدرجة مزعجة , بس الشىء اللى بيعادل العصبية دى و يقلل من حدتها شوية انى بهدى بسرعة جدا و بندم على عصبيتى و كل شىء عملته فيها و اكيد بعتذر ... بس بعد ما تقع الفاس فى الراس بقى
مع ان شكلى ميقولش كدة خالص .... يعنى صعب حد يشوفنى و يصدق انى عصبية حتى لو قعدت احلفله ... فانا بسيبهم يشوفوا بعينهم بقى هههههه
2-
مترددة شوية , يعنى ممكن افضل فترة طويلة بفكر انا عايزة اعمل ايه فى مستقبلى
شوية اقول حكمل فى مجالى اللى هو الحسابات و بعدين افتكر انى مش بحب الحسابات اصلا
و شوية اقول لا انا حدرس لغات علشان دى الحاجة اللى بحبها و بعدين استخسر ال 4 سنين ... حجات كدة يعنى
3-
مش حيخطر فى بال حد انى ممكن اكون بكتب شعر او خواطر لا عامى ولا فصحى و لا حيعرف انى برسم و بحب الموسيقى , لانى مش هادية ابداً بمعنى أًصح مشعننة شوية , حتى اصحابى مصدقهوش انى بكتب خواطر و فكرونى سارقاها فى الاول اول ما وريتهم اللى انا كتباه
4-
ضعيفة من جوايا و اقل شىء ممكن يأثر فيا و يأثر على نفسيتى , و ممكن اقعد ابكى بالأيام بعد ما اسمح خبر موت مثلا او تعب و الموضوع يسبب ليا ازمة
5-
حزينة جدا فى بعض الاوقات , يعنى كل اللى يشوفنى بيلاقينى بضحك و مش ببطل ضحك و مكبرة من الدنيا ,,, حيقول دى مستحيل تكون بتعرف يعنى ايه حزن
مع انى مع نفسى اوقات بكون حزينة جدا لما بسكت شوية او بتأمل فى الدنيا او فى اى احداث مرت بيا
6-
مفيش حد ممكن يعرف اللمشاعر اللى جوايا كاملة
بحب ديما احتفظ بجزء منها ليا و مش بكون واضحة و صريحة مع حد ابدا فى الجزء الخاص بمشاعرى لانى بلاقيه بيمثل شىء خصوصى خاص بيا انا بس و خروجه عنى بعتبره تعدى على حقوق نفسى

اتمنى اكون قدرت اوصل حاجة عن نفسى و يكون كلامى واضح و سهل
4.
حول هذا الواجب إلى ستة مدونين،وأذكر أسماءهم مع روابط مدوناتهم في موضوعك

1-
مصطفى الطيب صاحب مدونة
فارس بلا جواد صاحب مدونة
برنسس دودو صاحبة مدونة
البت قباحة صاحبة مدونة
أحمد صاحب مدونة
دكتور عمرو صاحب مدونة
ترك تعليق في مدونة من حولت الواجب عليهم، ليعلموا عن هذا الواجب.
جارى التحميل ... قصدى التنفيذ
.............................................
أحمدك يا رب
خلصت الواجب

حدخل انام بقى
تصبحوا على خير

32 comments:

blue-wave said...

حلوة يعنى التدبيسه دى؟؟؟
ماشى ماشى
ليكى يوم برضه:))
بس بجد اجابات تحفه

مدحت محمد said...

طيب اول صفة عصبية وبتهدى بسرعه يعنى طيبة

وعلى فكرة متتعارضش العصبية من اتنك ترسمى او تكتبى اشعار وخواطر

انا اعتقد فيا نفس صفتك وبكتب برضه

ضعيفة من جواكى وبتتاثرى بسرعه اسمه حس مرهف
بيساعد على الكتابة والرسم اكيد

يانهار ابيض انا جاى احلل شخصيتك ولا ايه

انا هروح بقى

سلام عليكم

ذو النون المصري said...

تاج جميل
جاوبت علي سبعه قبله
و فكرة التاجات عموما فكره مميزه
تحياتي

فارس بلا جواد said...

السلام عليكم
أولا أشكرك جدا علي الأهداء وسعيد بيه
وعجبني جدا في كلامك ان مواهبك متعددة أنا كمان زيك باكتب شعر وقصص وبارسم واعزف موسيقي
وان شاء الله هاجاوب الواجب في اقرب فرصة بس ممكن اجمعه مع باقي الواجبات والتاجات اللي وصلتلي
وشكرا ليكي مرة تانية

التائب said...

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
صديقتى
اتمنى لكى كل النجاح والتوفيق والنتيجه بتقدير ان شاء الله
وشاكر جدا على الواجب دة
بس انا شايف ان كل صفاتك جميله اوى
يعنى العصبيه دى بتيجى من الشخص اللى امامك يعنى انتى مش هتكونى قعده لوحدة وفجاة تتعصبى
لو كدة يبقى مش عصبيه
تبقى حاجه تانيه
هههههههههههههههه
انا بهزر
بس جميله صفاتك اوى
صديقتى
الحبيب لا يرى من المحبوب الا كل جميل
فالحب كامراه
ينظر ليرا من يحب فيجد نفسه فيزداد حبه بمن يحب
ارجو من الله انك تكونى فهمتى ماأقصد
ولكى منى كل التحيه
والله الموفق

التائب said...

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
صديقتى ورود واشواك
تقبلى تحياتى
وادعوكِ الى الذهاب لمدونتى لاخذهديه لكِ
ملحوظه
انتى اول واحده سوف تاخذ الهديه ودة رد اعتبار علشان التعليق الاخير
اتمنى من الله ان تعجبك
والله الموفق

نعكشة said...

حاساكي بتتكلمي عني مع بعض الاختلافات البسيطة
كويس انك عملتي الواجب قبل ماتنامي
كنت زمان بعملة قبل ما اروح المدرسة
وساعات كنت بعملة قبل الحصة
هههههههههههههه

دمتي سالمة
سلامٌ عليكي

محمد حلمي مخلوف said...

اولا شاطره علي حل الواجب وعلي فكره انا اللي دبست نعكشه فيه
ثانيا اكيد عصبيه بس فعلا بتهدئ بسرعه ربنا يوفقك

me said...

يااااالهوى و انا هلقيها منين و لا منين
العيانين و الطوارئ و لا منكوا
هو انا اغيب يوم الاقينى مدبسه فى واجب
ماشى بس انت تامر يا قمر هو احنا نقدر نرفضلك طلب
جميلة اجاباتك و شكلى كدة هغش منها شوية
اصل انا طول عمرى غشاشة
بهذر و الله انا عمرى معملتها لا هعملها و قريب اوى هرض على الواجب دا

تشااووووو

Anonymous said...

من المرات القلائل اللى تتحدثين فيها عن نفسك بقدر كبير من الصراحه

وعلى فكره احب اقول للكل ان فعلا الكلام ده صحيح بنسبة كبييييييييره جداااااااااا

بس رغم انها عصبيه جدااااا بس والله

قلبها طيب جداااااا واطيب من قلوب الاطفال كمان

منه مرتجى - عازفة الأوتار said...

دكتور عمرو
ميرسى على التعليق الجميل
نورت المدونة
و انا فرحانة جدا انى دبستك ههههه

يلا تعيش و تاكل غيرها

منه مرتجى - عازفة الأوتار said...

مدحت محمد
ميرسى اوى على كلامك الجميل ده
حسستنى ان فى امل من ان الواحد يتصالح مع نفسه
يلا يا معين
شكرا على التحليل الجميل ده

نورت البوست و المدونة كلها

منه مرتجى - عازفة الأوتار said...

ذو النون المصرى
اشكرك على تعليقك
و فعلا فكرة التاجات حلوة لانها بتقرب المدونين من بعضهم اكتر

شرفنى وجودك على صفحتى
انتظرك دائما

دمت بكل ود و خير

منه مرتجى - عازفة الأوتار said...

فاررس بلا جواد
ميرسى اوى على كلامك ده
و ربنا يزيدك مواهب يا رب
بس ما قلتليش انت بتعزف على الة ايه ؟؟
نورت المدونة و انا فى انتظار حل الواجب

دمت بكل ود و خير

منه مرتجى - عازفة الأوتار said...

ههههههه
و الله يا مصطفى انا خايفة لتكون حاجة تانية
هو انا مش بتعصب مع نفسى كدة
بس سهل استفزازى و سهل جدا انى اتعصب و ممكن على حجات متستدعيش العصبية
بس هى صفة اعتقد انها مش اوى فى البنات لان البنت المفروض تكون هادية
و كلامك انا فاهماه طبعا
ربنا يكرمك و يجزيك عنى خير

بجد تعليقك اسعدنى جدا
و بشكل عام اى تعليق ليك بيسعدنى اخى مصطفى

نورتنى و شرفتنى
و انا فى انتظار الواجب بقى

منه مرتجى - عازفة الأوتار said...

ميرسى يا مصطفى على التاج
و ميرسى اوى اوى انى اول واحدة اخده
بجد اسعدنى جد
تسلم يا باشا

منه مرتجى - عازفة الأوتار said...

نعكشة
الواضح ان انا و انتى نفس الجنان و احنا اكتشفنا ده امبارح ههههههه
بس بالنسبة للواجب انا سعات بقى كنت بروح المدرسة من غير ما اعمله اصلا
انا كنت طالبة واخداها بالدراع كدة
يعنى المدرس اللى اعملة كراسة حصة كان يبوس ايده وش و ضهر هههههه

نورتى يا قمر
و ميرسى على الواجب ده

منه مرتجى - عازفة الأوتار said...

محمد حلمى مخلوف
انت بقى الأصل فى التدبيسة دى
مااااشى يا استاذ محمد
المفروض انت تقعد تسطرلنا الكراسات بقى

نورتنى بتعليقك و الله
ميرسى اوى
و انا مرضتش ادبسك على فكرة لانى اخدت بالى انك متدبس فى نفس الواجب
بس التدبيسة الجاية ان شاء الله تكون ليك هههههه

منه مرتجى - عازفة الأوتار said...

البت قباحة
انا قلت اعمل معاكى واجب بس مش اكتر
و احنا بنعمل اللى علينا و الباقى على ربنا هههههه
يلا حلى الواجب بقى يا قمر ط
على فكرة انا كمان بطلت غش من فترة
يعنى بصراحة لحد اعدادى كنت رهيبة فى الغش و كنت مش بذاكر تقريبا
من اول ثانوى بقيت بحل من مجهودى و سبحان الله مغشيتش ولا كلمة من وقتها

ربنا يهدينا كلنا يا رب

نورتينى يا مروة بجد
مستنياكى ديما

منه مرتجى - عازفة الأوتار said...

عمور
تسلم على كلامك يا ( باشااااا )
طبعا انت اكتر واحد ممكن يحكم
انا كان المفروض اديلك الواجب ده انت تحله
اكيد انت كنت حتحلهولى احسن منى هههههه

منور يا عمور
و ميرسى على تعليقك يا ناصرنى و رافع راسى

شهرزاد said...

ورود وأشواك
شخصية جميلة لا تخلو من بعض المتناقضات
وقد اجدت الإجابة فعلا
ونجحت في الواجب
واعجبتني اجابابتك العفوية
وقد ذكرتي ايضا بعض من صفاتي
كالتررد وضعيفة من جوايا
والحزن في بعض الاوقات والاحتفاظ بالمشاعر لنفسي

شخصية جميلة ورقيقة
بس بلاش العصبية
وفعلا انا مستغربة كونك فنانة وكاتبة

تحياتي لك

Anonymous said...

غرييبة لألألأ بجد غريية لا والله فعلاً بجد غريبة
طب اقولك على حاجة لا والله حاجة تحير

ايه هى بئى ان انا كمان برضو بكتب ومشعننة كده زي حالاتك

حلو اجاباتك وكفاية انه جاي من نعكشة بنتنا برضو ولازم نستحمل النعكشة

(نعكوشة دي عثل عثل عثل)

وانتي كمان

التائب said...

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
صديقتى ورود
ليكى واجب فى مدونتى اتمنى من الله ان تمرى وتاخذيه
والله الموفق

التائب said...

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
صديقتى رد الواجب فى مدونه انا والحب ننتظرك حبيبتى
ارجو منكِ التعليق
والله الموفق
ضرورى جدا

ahmed_k said...

يامنه
أنا أول واحد حليت الواجب
تعالي بسرعه وشوفي جاوبت ازاي
ياريت انجح وآخد درجه عاليه
مش الواجب منك وانتي عارفه واجب منة الله زي أكل الزبيب هههههههههه
بجد فرحت أوي بالواجب ده وعلشان كده حاولت متأخرش في اجابته

وأنتي اجاباتك جميله جدا
بصراحه تتحبي من أول واجب ههههه

ربنا يسعد قلبك وينولك ما تتمني
دمتي بالف خيييير

التائب said...

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
هاااااااام جدا
بكره ان شاء الله 13-14-15 رجب
يلا نصوم اقتداء برسول الله
يلا نستعد لرمضان
والله الموفق

Doaa Ebrahim Aaql said...

الله يا منمن
حلو اوووى ردودك
بس انتى كده زنقتينى

اعرف ازاى انا بأه
أجاوب بصراحه كده


ميرسى يا جميييله
على الاهتمام واللفته
الرقيقة دى منك

.
.


تحياتى وحبي

منه مرتجى - عازفة الأوتار said...

شهرزاد
نورتى مدونتى بردك الرقيق
فعلا انا نفسى اتخلص من العصبية دى
خسرتنى ناس كتير و حاسة انها لسه حتخسرنى
بجدالايام دى اكتر ايام اكتشفت فيها انى بخسر كتير بسبب العصبية و حاسة انى عايزة اغيرها بجد و ندمانة عليها

اسعدنى وجودك بجد
و مستنياكى ديما

منه مرتجى - عازفة الأوتار said...

نورة الخشن
ميرسى اوى يا قمر على ردك الجميل ده
الواضح ان انا و انتى و نعكوشة ثلاثى جنان ملهوش حل هههههههه
و زى ما بيقولوا الفنون جنون


نورتينى يا جميل و انتى اللى زى العسل و الله

منه مرتجى - عازفة الأوتار said...

صديقى الغالى مصطفى الطيب
بشكرك على حل الواجب بكل الصراحة دى
و بشكرك كمان على الواجب اللى اهديته ليا و التاج الجميل

نورتنى و الله يا مصطفى لا تغيب

منه مرتجى - عازفة الأوتار said...

أنا رديت على الواجب بتاعك يا احمد و حطيتلك درجتك كمان هههههه
ميرسى بجد على تقديرك ليا اللى بيسعدنى جدا
يارب اكون عند حسن ظنك ديما


الواجب بقى احلى لما انت حليته

نورتنى

منه مرتجى - عازفة الأوتار said...

دودو
شرفتينى بزيارتك يا قمر
و على فكرة اسم ( منمن ) ده بيقولوهولى صحابى القريبين جدا
و فرحت جدا انك قلتيهولى


و ميرسى اوى على تعليقك على اجاباتى
انا متأكدة انك حتجاوبى ايجابات احسن من ايجاباتى بكتييييير


نورتى يا قمر